Friday, February 27, 2015

"Dan kepada Tuhanmu, berharaplah"

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. 


Bukankah Kami telah melapangkan dadamu?  

Dan telah Kami ringankan bebanmu yang berat?

Yang membebankan punggungmu?
Dan Kami muliakan namamu. 

Sesungguhnya disamping kesukaran datanglah kesenangan. 

Sesungguhnya disamping kesukaran datanglah kesenangan. 

Apabila engkau telah selesai (mengerjakan sesuatu pekerjaan) maka bersusah payahlah (mengerjakan lain pekerjaan). 

Dan kepada Tuhanmu, berharaplah. 


_al-Insyirah


Tuesday, February 24, 2015

pada suatu hari...


ada ramai yang singgah. bersama-sama, gembira, sampai terbit suatu rasa.


hingga jadi tanda tanya. sendiri merasa. tak pasti. perlu atau tidak tak menjadi soalan. 


pandangannya jauh. rasanya dekat. tapi itulah.., hanya perasaan. lambat laun ianya hanya beban yang menyesakkan. 


beginilah kita. tak seiring, tak sesuai, tak sepadan. aku sedar, dan sedarlah.


aku akan lepaskan rasa ini. biar jauh terbang. ikutlah angin, ikutlah bayu, jauh dariku.



selamat tinggal.

Sunday, February 22, 2015

.

dah la sedih tak nak ada crush lagi perlukan keamanan apa yang dah tertulis dan ditakdirkan berlaku pasti akan berlaku aku berhenti setakat ini okbai.

Friday, February 13, 2015

wish list

I want to own this cutie!!

Tapi kalau dapat sewa jap satu hari pun jadi laa..

Cemburu tengok orang lain drive benda comel ni....

InsyaAllah one fine day, nak satu.

Thursday, February 5, 2015

Lepas

Ada masa kenangan perlu diabadikan dalam ruang kaku, ada kalanya lebih indah bila dibiarkan hidup dalam ruang memori. Tak semua yang indah di mata cantik pada gambarnya, dan tak semua yang tergambar membawa maksud yang setara.

Yang menulis, aiza.

Tuesday, February 3, 2015

3 saat

Mula eksperimen 5 Januari 2014.

Siap writing thesis hari ni, 3 February 2015.

Buat PhD setahun dan 29 hari adalah gila!

Ni semua kerja gila.
.
.
.
.
.

*tapi rasanya bukan aku sorang je yang gila. ehee...

diari nenek

kawan nenek

There was an error in this gadget