Tuesday, December 31, 2013

Berduyun-duyun ke dusun UTM

Masuk, makan apa saja sampai kenyang cuma RM3.
Nak tapau, bayar RM 10 untuk satu beg plastik besar.

Nyummm.!

Memang wajib jadi aktiviti tahunan di dusun utm ni ♥

Saturday, December 21, 2013

Jauhi aku

Tertekan.

Orang lain takkan peduli. Mereka tak akan ambil pusing apa yang aku rasa.

Aku nak melawan? Nak memberontak? Pentingkan diri sendiri?

Tak sampai hati.

Sebab aku tau pasti tekanan perasaan tu rasanya macam mana. Jantung rasa nak pecah. Perasaan kadang-kadang tak waras.

Nak mengadu. Selalu.

"Jangan pedulikan dorang." "Jangan baik sangat." "Jangan stress."

Setakat cakap yang aku sendiri pun boleh buat. Dan memang selalu pun aku buat bila nasihatkan orang.

"Sabar la." Aku selalu cakap macam tu. Sampai satu tahap, aku pun jadi tertekan dengan masalah orang lain. Sampai satu tahap aku dapat rasa sabar tu memang susah nak di jaga.

Sabar aku belum hilang. Masih ada pada aku. Cuma aku tak tahu sampai bila ada sabar.

Aku dah tak ada selera nak adukan pada sesiapa secara lisan.

Alangkah baik kalau semua tekanan ni pergi setiap kali usai mandi. Jatuh sekali dengan air mandian. Kalau betul tekanan boleh meresap dalam air, pasti hitam air mandian.

Tipu.

Aku tipu diri sendiri.

Aku bahagia dan gembira.

Tak ada tekanan.

Air mandian aku jernih.

Eh, dan sudah pasti aku mampu baca fikiran orang lain. Tak perlu susah-susah terangkan apa-apa.

Suruh saja apa-apa, kemudian senyap.

Bagitahu saja apa-apa, kemudian senyap.

Mengadu saja apa-apa, kemudian senyap.

Aku dah biasa begini. Hidup aku memang begini. Manusia sekeliling aku memang begini.

Aku tak boleh cakap lebih-lebih, takut mereka tertekan.

Atau aku yang terlalu melebih-lebih, sampai aku jadi tertekan.

Sudah la.

Jauhi aku bila aku tertekan.

Dan bila kau tertekan, jangan risau. Aku ada untuk sebarang luahan perasaan dan bantuan. Pergunakan aku selagi masih ada peluang. Kerah la aku selagi ada ruang. Selagi sabar aku masih ada aku takkan melawan.

Cuma satu.

Kalau aku tertekan, jangan dekati aku.

Monday, December 16, 2013

Alisha Safiya ♥

Selamat datang ke dunia Safiy.. Tarikh 12/12/13 aunty dah save siap2 dalam calendar. Insha Allah panjang umur boleh celebrate birthday Safiy cayang.
Akhirnya aunty berjaya namakan anak buah aunty ni. Safiya. Kira hadiah untuk Safiy ye. Semoga menjadi insan yang mulia, sesuai dengan nama tu. Mmuaahhh!

Makin ramai la anak buah aunty zaza. Sayang semua!

Budak kuat tido. Abang cakap, keluar-keluar je dari perut ibu dia, tidooooo je keje. Ni menurun perangai ayah dia la ni.

 
Kalau tido suka buat mulut. Macam-macam gaya mulut tu. Last-last, tido ternganga mulut.. huhuu


Sampai-sampai je nenek tolong bersihkan 'yak' Safiy. Itu pun tido lagi. Nak minum susu baru la celik. Itupun tak sampai 10 saat pejam lagi.  

Monday, December 9, 2013

Tercongak-congak

Rindu Cikgu Suraya! Ampunkan saya cikgu, saya nakal dalam kelas cikgu dulu. Sekarang saya dah insaf. Tapi nampaknya dah terlambat... Tepu kepala otak menelaah subjek cikgu.. huhuu... Prinsip Akaun... Oh, please..!

pssstt : kalau la aku faham konsep Aku Lebih Memahami Hati Budimu dari awal, tak ada la Aku Sengsara Sekarang T_T

Friday, December 6, 2013

Kami prihatin

Musim tengkujuh, musim banjir, musim penyakit mudah merebak, kehilangan nyawa, harta benda. Dugaan berangkai yang puncanya dari musim tengkujuh. Bila tengok berita, rumah-rumah tenggelam sampai paras bumbung, rasa sedih dan kesian sangat. Lagi-lagi bila baca blog-blog orang lain, baca status update kat fb, benda bencana alam ni pun nak dijadikan isu politik. Ape la perangai.

Tapi segelintir je yang perangai macam *tutt* tu. Ramai lagi rakyat Malaysia yang prihatin. Petang tadi dapat sms dari kawan yang bersungguh nak kutip sumbangan barangan untuk mangsa banjir kat Mersing. Ingatkan program fakulti, rupanya program beliau rencanakan sendiri. Kagum! Tabik spring aku bagi kat kau Ezza Syuhada! Dah la rajin, baik hati pulak tu. Sokong sangat.

Aku tak ada la mampu nak menderma beribu-ribu ringgit untuk membantu. Sekadar sumbangan tak seberapa sambil panjang-panjangkan mesej kepada kawan-kawan group wassup. Harap-harap usaha yang sedikit yang langsung tak mengeluarkan peluh ni, di redhai olehNya. Mari kita sama-sama menolong! In sha Allah, tak ada aral melintang Isnin 9 Dec dorang akan hantar sumbangan tersebut ke Mersing.

Semoga semuanya berjalan lancar. Aminnn....

diari nenek

kawan nenek

There was an error in this gadget