Thursday, April 29, 2010

bila kekurangan~

Salam....
Aku yakin setiap org ade keinginan.Ade yg teringin nak jd kaya, cantik, bijak, popular, ramai kawan & mcm2 la lg.. Jadi, kalau dah banyak sgt keinginan, cita2 & impian tu, kenalah usaha lebih utk dapatkan apa yg dihajatkan tu. Apa yg penting, tak perlu sakit hati dgn kelebihan org lain. Tak perlu nak mengumpat, memerli org hanya kerana kita sakit hati dgn apa yg dia ada. Kalau nak, USAHA!! Tak payah kata "alaa..dia boleh la, kaya.. mak bapak mmg dah kaya. lahir2 je semua ade.." (contoh saje, Ok??hehee..)
Pada aku, tak payah la nak rasa kelebihan org lain tu sbg suatu kekurangan pd diri kita. Setiap insan dilahirkan dgn keadaan yg sama, tak berbaju, tak ada harta, tak ada ilmu. Tak ada beza kan? Setakat ni tak pernah la aku dgr bayi baru lahir pakai baju siap bwk briefcase penuh dgn duit. TAKDE!! Yg berbeza hanya family background. Ada yg lahir dlm keluarga senang, ada yg susah. Itu tanggungjawab diri sendiri utk ubah nasib keluarga masing2..


Post a Comment

diari nenek

kawan nenek

There was an error in this gadget