Friday, April 16, 2010

....kurangkan....lebihkan....

Wawawahh... sekarang ni musim org2 nak kuruskan badan. Tak payah tengok contoh yang jauh, contoh yang dekat saje sudah (orang2 di sekeliling aku...hehee..jgn terasa ye). Kawan2 semua sibuk nak kuruskan badan.. erm, kenapa ye? Sebab berat badan bertambah? Jeles tengok org lain kurus menawan @ teringin nak pakai baju cantik? teeettt...!
Alternatif plg mudah utk kurus ni senang je.. KURANGKAN MAKAN.. selain tu ade gak yang ambik makanan/minuman sampingan. Tujuannya, supaya tak lapar. Aku nak tau jugak macam mane rasenye kalau kita minum je produk kurus ni, kita takkan rase lapar. Pastu aku pun beli la pek percubaan. Hmmm... sedap gak.. TAPI takde effect langsung, maknenye aku takde la rase tak lapar malah rase makin lapar..!! Ah, sudah...
Tapi skrg aku tak amalkan dah sebab stok dah habis. Aku pun hairan macam mane org lain boleh rase kenyang bila minum benda ni. & aku rase ni cuma la effect dari segi psikologi sebabnye aku takde la bersungguh2 nak turunkan berat badan, sekadar nak cuba produk yang mereka sebut2kan ni.
Sebenarnya ape yang penting, sesiapa yg berhasrat nak turunkan berat badan & langsing kena la kuat semangat, rajin bersenam, LEBIHKAN minum air masak & kurangkan makan. Berdiet bukan la maknenye kita tak perlu makan, tp makan bila perlu bukan ikut nafsu. Kawal nafsu tu beb, bkn nafsu yg kawal kita.. Kesimpulannya, sendiri mau ingat...!
 Sekian....


Post a Comment

diari nenek

kawan nenek

There was an error in this gadget