Thursday, May 23, 2013

Tak terkata apa

Masuk toilet shopping complex, terperanjat nampak dua 'jantan' tengah sibuk dok borak bisik-bisik depan cermin. Betul-betulkan rambut bagai. Nenek pandang dua tiga kali jugak la dekat pintu toilet, sah la ni toilet perempuam. Awat ada jantan pulak dalam ni. Kawan nenek pun dok pelik jugak. Kami perati je atas bawah. Sekali imbas memang maskulin. Sekali perasan suara ayu-ayu ala-ala sarimah ibrahim.

Hek elee... Jantan celup!

Kalau dah rasa diri tu jantan sangat, kenapa dok sibuk masuk toilet perempuan? Nak jadi jantan kan? Pi la masuk toilet lelaki sana. Dah jadi tak selesa orang lain nak masuk toilet tu.

Tak payah la nak kata, "kami ni luaran je lelaki, tapi dalam-dalam perempuan lagi". Sudah lah. Penampilan kau tu dah mendatangkan fitnah. Fitnah yang kau sendiri undang, yang kau memang nak. Jadi jangan salahkan kami ni yang menilai luaran kau orang.

>> (c&p) Rasulullah s.a.w telah bersabda yang maksudnya;

"Empat kalangan yang pada waktu pagi mereka dimurkai Allah dan pada waktu petangnya juga dimurkai Allah."

Abu Hurairah bertanya: Siapa mereka wahai Rasulullah?

Jawab baginda; "Orang lelaki yang berlagak seperti wanita, kaum wanita yang berlagak seperti lelaki. Orang yang bersetubuh dengan binatang dan orang yang melakukan hubungan sejenis." (At-Tabrani dan al-Baihaqi) >> sumber


>> (c&p) Merujuk kepada kitab muktabar Fiqh al-Islami wa Adillatuh,  Dr. Wahbah al-Zuhaili menegaskan bahawa haram ke atas lelaki menyerupai wanita dan begitu juga sebaliknya. Kata Rasulullah SAW,

  عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ لَعَنَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم الْمُخَنَّثِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالْمُتَرَجِّلاَتِ مِنَ النِّسَاءِ

Maksudnya: “Daripada Ibn Abbas RA, katanya, “Telah melaknat Rasulullah SAW kepada mereka yang menyerupai wanita daripada kalangan lelaki dan mereka yang menyerupai lelaki daripada kalangan wanita.”
(Direkodkan oleh Bukhari, no. 5886)

Maksud menyerupai dalam konteks hadis di atas termasuklah daripada aspek gaya rambut, perhiasan, penampilan, cara bercakap, cara berpakaian dan sebagainya. >> sumber




Kesimpulannya, mustahil seorang muslim tak tahu perkara-perkara macam ni melainkan mereka terlalu mengikut nafsu dan telunjuk 'setan'. Renung-renungkanlah..
Post a Comment

diari nenek

kawan nenek

There was an error in this gadget