Friday, December 6, 2013

Kami prihatin

Musim tengkujuh, musim banjir, musim penyakit mudah merebak, kehilangan nyawa, harta benda. Dugaan berangkai yang puncanya dari musim tengkujuh. Bila tengok berita, rumah-rumah tenggelam sampai paras bumbung, rasa sedih dan kesian sangat. Lagi-lagi bila baca blog-blog orang lain, baca status update kat fb, benda bencana alam ni pun nak dijadikan isu politik. Ape la perangai.

Tapi segelintir je yang perangai macam *tutt* tu. Ramai lagi rakyat Malaysia yang prihatin. Petang tadi dapat sms dari kawan yang bersungguh nak kutip sumbangan barangan untuk mangsa banjir kat Mersing. Ingatkan program fakulti, rupanya program beliau rencanakan sendiri. Kagum! Tabik spring aku bagi kat kau Ezza Syuhada! Dah la rajin, baik hati pulak tu. Sokong sangat.

Aku tak ada la mampu nak menderma beribu-ribu ringgit untuk membantu. Sekadar sumbangan tak seberapa sambil panjang-panjangkan mesej kepada kawan-kawan group wassup. Harap-harap usaha yang sedikit yang langsung tak mengeluarkan peluh ni, di redhai olehNya. Mari kita sama-sama menolong! In sha Allah, tak ada aral melintang Isnin 9 Dec dorang akan hantar sumbangan tersebut ke Mersing.

Semoga semuanya berjalan lancar. Aminnn....

No comments:

diari nenek

kawan nenek