Wednesday, December 24, 2014

yang baru

Macam baru je semalam fikir apa nak buat sepanjang 2014. Tau-tau je dah tinggal berapa hari lagi nak masuk 2015 pulak. Tahun ni tak ada azam. Tahun depan pun rasanya tak rajin nak letak azam apa-apa. Cuma harap apa yang aku rancang, dipermudahkan.

Sepanjang tahun ni aku rasa pengalaman yang aku sempat kaut banyak tentang perhubungan. Hubungan dengan Tuhan, hubungan keluarga, hubungan kawan, hubungan sahabat yang bajet-bajet, hubungan sahabat yang tak pernah mengaku sahabat tapi sentiasa ada masa susah dan laju-laju je ada masa senang dan hubungan crush-till-forever. Pfffttt..

Mana yang aku rasa tak perlu bawak sampai ke tahun depan, lebih baik aku tinggalkan sekarang. Mungkin ada berbekas sikit rasa sakitnya dekat sini * sambil tunjuk dada tepat ke hati* tapi aku tak perlukan manusia yang tak perlukan aku. Banyak lagi hubungan yang aku patut jaga, yang patut aku hargai. Nak berhenti dah merungut. Fokus duniawi tahun depan, biarlah rahsia.. Huhuu..

Okbai

No comments:

diari nenek

kawan nenek