Tuesday, December 1, 2015

Disember..

.. dan kelas ambil alih pun bermula. Kau bayangkan.. ada empat kelas, tinggal satu topik akhir, tapi semua benda student tak faham. Minggu kuliah tinggal dua minggu je, tolak satu minggu untuk presentation tinggal seminggu je nak buat revision... semua topik. Kau rasa kau nak buat apa? Dari semalam dah rasa senak perut aku melayan students datang melawat ofis bawak berbondong-bondong soalan terperap. Terpaksalah ajar satu-satu dari awal, basic yang entah ceruk mana punya basic dengan harapan tiba-tiba terbit ilham dekat pelajar tu nak faham dengan jelassssss. Aku dah seram ni. Sangat bijak nak handover kelas di saat akhir. Tapi sebenarnya aku rasa mujur jugak aku 'dapat' kelas-kelas ni. Kalau tak sampai bila-bila la tak tahu apa masalah diorang. Harap sangat dengan masa yang singkat ni aku diberi ilham dan kekuatan untuk motivate semua orang. Dannnn aku berharap sangat lepas ni semua cikgu, pensyarah, guru yang dah diberi tanggungjawab mendidik dan mengajar, mengajarlah dengan bersungguh. Jangan sambil lewa dan syok sendiri je, cukup bulan dapat claim pergi shopping. blergghhhh...

No comments:

diari nenek

kawan nenek