Tuesday, March 1, 2016

s e k i a n

Hidup ni susah nak jangka. Kadang apa yang kita buat dengan apa yang kita harap tak jalan seiring. Apa yang kita impikan kekal jadi mimpi, dan bila tersedar semua dah terlambat untuk kembali berputar. Yang bergerak terus bergerak, yang terlambat terus ketinggalan. Suka, ketawa, derita, sakit hati dah memang macam gula-gula. Telan banyak sangat nanti jadi penyakit. Akhirnya sendiri yang merana. Jahat hati sebab sakit hati. Sakit pada bahagia yang lain. Sakit bila sendiri kecewa. Padahal sendiri dah tahu adil tu tak pernah ada letak duduknya. Selalu berpihak pada yang rasa bahagia. Complicated. Jiwa tak tenteram. Jauhnya damai. Memang aku lah yang khilaf dan aku sedar memori tak akan berulang. Aku pun tak nak ulang mana-mana memori. Biarlah ia berlalu sebagai masa lampau. Sesuatu yang tak pernah bermula biarlah takkan pernah berakhir. Biar masa yang akan buatkan aku alpa hingga suatu masa terlupa semua. Dan tak perlu ingatkan aku dengan apa yang aku ingin jauhi.

Esok, biarlah esok dengan cerita baru. Tinggalkan pedih hari ini jauh dari fikiran.

Selamat ulang tahun, aku.

Post a Comment

diari nenek

kawan nenek

There was an error in this gadget