Wednesday, July 27, 2011

Salam Ramadhan....

Alhamdulillah.. tinggal beberapa hari je lagi umat Islam akan menyambut Ramadhan. Rase seronok dan berdebar-debar sket.. Andai ini Ramadhan terakhir untuk kita, cubalah lakukan ibadah sebanyak-banyaknya.. Tapi jangan la pulak sibuk puasa je,  solat yang utama tak buat langsung. Takde maknenye la puasa kite tu cucu oii....

Kepada sesape yang tak habis lagi bayar hutang puasa tahun lepas, cepat2 la 'bayar' ye. Tinggal 2 3 hari saje lagi..

Haa, bile sebut je pasal puasa ni, nenek yakin ramai yang terfikir pasal baju raya, kasut raya, beg raya, tudung raya, & pendek kata semua barang-barang raya nak kena beli. Mak nenek pun dah sibuk dengan tempahan baju raya. Bertimbun-timbun atas meja. Baju raya kitorang 1 family pon tak sempat nak jahit lagi.. Bermakna, raya tahun ni, baju kami sepasang aje lah.. huhuu... Apekan daya, nak tolong mak jahit baju, nenek ni mane la reti menjahit.. Tolong jahitkan butang baju bole la.. kuikuii.... Nampaknya, cuti raya tahun ni kena mintak panjang sikit la, dengan alasan "kesian kat mak saya, tak ade sesape nak tolong kat rumah..."

hehee...

Papepon, selamat menjalani ibadah puasa dengan penuh kesabaran, kuatkan iman jangan  lupa niat puasa sebulan...
Post a Comment

diari nenek

kawan nenek

There was an error in this gadget