Tuesday, February 18, 2014

buwekk


Budak ni nama zura. First time kenal masa scholarship interview. Macam biasa, beliau tak terlepas dari negative first impression dari aku. Sorry to say, budak ni nampak poyo dok sebelah gua tak nak tegur. Ok, fine. (Kutuk dalam hati). Tah cane, bila nak sampai session kita kena interview, memasing gelabah nak hafal nama deans dengan segala current issues bagai. Time tu semua mula brain storming tanpa segan silu. Aku pulak, lari topik. Tanya umur budak ni berapa? Lepas je budak ni jawab, aku macam takde fikir perasaan orang lain main tanya je soalan cepu emas "27?! Dah kawen la ni?" Muka budak ni jelas sekali macam nak bagi aku makan penampar tapi boleh lagi gelak sakit hati. Hahaa! Dan sebab soalan takde insuran aku tu la kita jadi geng sampai sekarang. Dah dekat dua tahun kot. Kita kongsi banyak persamaan. Hari ni kita discovered satu lagi persamaan yang tak sepatutnya wujud dalam diri 'budak' phd. Huuuuuu..... 

Ya, hidup memang sekali. Mana kenangan yang kita nak ingat, kita simpan la sampai mati. Biar happy-happy (ada eh happy-happy dalam kamus?), tak payah nak tempel title bff kat dahi sangat. Support each other. Comfort each other. Berjimba together-gether. Tq beb!

eh, piha mana?

No comments:

diari nenek

kawan nenek