Sunday, February 2, 2014

P f f t

Weekend

Eh, macam biasa... weddings. Ye, banyak wedding.

Eh, macam biasa jugak, nak atau tak nak, akan terserempak dengan kawan zaman hingusan dulu.

Eh, macam biasa lagi kita akan compare zaman dulu dengan sekarang.

Dah besar panjang.

Eh, dah kawen.

Eh, gendong anak!

Eh eh

Dan eh!

Stop la makcik dan kawan-kawan.

Stop asking me "Kau bila nak kawen?"

Bodoh

Only if I knew bila aku nak kawen, nanti aku tampal tarikh siap-siap kat atas dahi.

And to makcik and my kawan-kawan,

Yess, i loved being single. Belajar je sampai mati.

Bodoh

Of course aku ada perasaan untuk berpasangan hingga ke syurga sebab aku normal.

Dan jangan jadi bodoh sangat untuk cakap

"Cepat-cepat la kawen!" setiap kali kalau aku puji iri hati anak orang lain tu comel and I want it too.

Bodoh

Nak kawen cepat-cepat dengan siapa?

Aku tak pandai nak ramal orang masa depan aku.

Hari-hari aku doa untuk ini tau tak?

Kalau aku cakap rezeki aku bukan dalam bidang kawen-kawen tapi dalam bidang belajar-belajar, kau kata aku poyo pulak.

Tapi hey, it is true la!

Jangan jadi bodoh boleh tak?

Stop asking me that stupid question.

>> dan pagi ni aku balik jb sorang lepas habis semua majlis perkahwinan semalam. Jangan lemah sangat pliss

No comments:

diari nenek

kawan nenek