Wednesday, September 19, 2012

Dear Diary..

- Macam-macam perkara yang jadi lately ni.. Hal yang menyenangkan, menyusahkan, semua blend jadi satu. Serabut kepala otak kejap. Asyik rushing itu ini. Entry raya pon tak sempat nak buat sampai bulan Syawal pun dah belalu.

- Tanggungjawab pada kerja dah nak selesai. Minggu depan study week. Rasanya nak balik la ke 'pangkal jalan' yang dah lama ditinggalkan. Tanggungjawab pada pelajaran tak selesai lagi. Banyak lagi langkah perlu diatur. Jauh lagi perjalanannya.

- Sekarang perlu jarakkan sikit kehidupan ni dengan famili. Tak mau la asyik bergantung harap pada ayah mak.

- Masalah semester baru belum selesai. Subject registration, hutang, hostel, scholarship, paper, conference.... hmmmm.... tiba-tiba rasa nak jadi budak skolah. Hahaa! tak mau tak mau.. Jangan begitu. Kan dah cakap kat entry yg lepas, kena hadapi kenyataan dengan tabah.. huhu... (ohhhh...tidekkkk!)

- Kawan ketawa, berpoya-poya, berjimba, memang senang nak carik. Duduk lepak kat shopping complex pon bole jumpa. Tapi kawan yang betul-betul setia waktu kita susah dan senang? tak tau la nak carik katne.. Aku ada tak kawan susah dan senang?? ermm... ade la sorang dua. Terbayang-bayang wajah mereka. Aku ni kawan susah senang diorang ke? Rasanya setakat ni, aku dah cuba yang termampu untuk jadi kawan yang terbaik untuk diorang, bukan waktu senang je aku dengan diorang, susah pon aku ada jugak. InsyaAllah.
       Semua orang ada life sendiri. Ya, aku tau dan aku sedia maklum. Walau bff camne skali pun, tak mungkin la semua benda kita dapat share. Faham sangat. Sangat2 faham..

- New lesson semalam, dari seorang teman, "jangan percaya 100% pada orang lain", "kalau tak mampu tunaikan, jangan berjanji", "jangan buat keputusan terburu-buru".. MASALAHnya, aku ni ada sikap 'jangan' yang tiga tu.. Walaupun tak selalu sikap tu datang, tapi rasa menyusahkan orang dan diri sendiri.

- Ada lagi aku nak tulis ni diary. Tapi tak pela. Esok2 je.

off-
Post a Comment

diari nenek

kawan nenek

There was an error in this gadget