Sunday, July 25, 2010

apa nak jadi??

Hari2 kalau baca paper, tengok berita kat tv mesti ada berita orang buang bayi, contohnya macam cerita kat sana ni.. suka2 buang baby tu dalam tong sampah.. ingat ni ape? kain buruk? ada pulak berita pasal kena tangkap khalwat, tp yg lelaki ni nak larikan diri plak.. taknak bertanggungjawab la tu.. nampak sgt la nanti kalau si perempuan tu 'termengandung' kekasih dia ni akan buat2 tak tau dan nak lepas tangan.. kenapa la ade lelaki kejam macam tu dan perempuan yg sengal mcm berita kat sini . 

harap maaf la kalau entry ni menyinggung mana2 pihak.. tapi sakit hati woo baca berita2 macam ni.. kebanyakkan pelakunya, Melayu yg beragama Islam.. kenapa?? mak ayah tak ajar ke? tak pergi sekolah? tak belajar agama? adoiyaii... harap2 kita dijauhkan dgn perkara2 tak bermoral mcm tu.. tolonglah jaga kesucian dan maruah diri.. kita ni dah berada di penghujung usia dunia. bawak2 la bertaubat. jgn terlalu mengejar keseronokkan dunia yg sementara cuma ni..

dan lagi.. sy sgt sokong kempen kami prihatin anjuran Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.. semoga kempen ni berjaya mencapai sasarannya dan kes2 tak bermoral dan tak berperikemanusiaan ni dpt dikurangkan..
Post a Comment

diari nenek

kawan nenek

There was an error in this gadget