Tuesday, August 17, 2010

kusyuk..tak..

Alhamdulillah, mlm ni nenek dpt sama2 tunaikan solat sunat tarawih dgn kwn2 lain kat dewan kolej nenek.. cam biasa, port strategik nenek and the gang, saf ketiga dari belakang, paling kanan (senang nak keluar kalau dah habis solat.. huhuuu...). Nak dipendekkan cerita, masa baru rakaat kedua, nenek ada terbau sesuatu.. sangat wangi... alahai... nenek ni dah la sensitif bab2 wangi ni lagi2 minyak atar, cpt pening.. mula la kepala ni rase tak betul.. dalam hati nenek berdoa banyak2 supaya tuan empunya diri yg pakai wangi2an ni dok solat jauh sikit.. mmg mase tu dah tak boleh nak fokus kat solat dah.. rase nak lari pun ade.. adehh... 

Kuasa Tuhan, lps je selesai rakaat ke4 nak masuk kelima, member yg solat sebelah nenek beralih ke depan dan nenek sedar ada orang lain ganti tempat member tu.. bau wangi tu makin kuat.. nenek toleh. erk.. akak african.. tinggi.. bau..?? mak aii.. wangi.. bau minyak atar..! huhuu... nenek mintak dijauhkan, tapi dia datang makin dekat. berdiri bahu ke bahu plak tu.. huh, sudah.. mase tu mmg dah tak khusyuk dah.. kaki rase tak jejak kebumi.. diawang2an sbb pening sgt..

Sudahnya, masuk je solat sunat witir, nenek gerak ke saf depan.. sblm nenek pengsan kat situ, baik nenek jauhkan sikit dr akak african tu..

MORALnya, masa solat tu tumpulah sepenuh perhatian pada ibadah kita. tak perlu fikir yg bukan2 dan jgn saje2 nak duduk saf belakang.. dan yg paling penting, tak payah la pakai perfume/minyak atar berlebih2an.. 
Post a Comment

diari nenek

kawan nenek

There was an error in this gadget