Monday, October 22, 2012

have no specific post title

"puts on a happy face to hide your sadness."

Nenek tak pandai buat macam tu. bila nenek nak marah, nenek marah (dalam hati), bila nenek bad mood nenek tak senyum. bila nenek rasa nak nangis nenek nangis. bila nenek kecil hati nenek diam.

Yang pastinya, bila nenek tak happy nenek tak akan pura-pura buat muka happy. Apa yg terbuku dalam hati nenek ni orang lain senang nak teka. Facial expression nenek je dah menjelaskan semuanya. Tak macam segelintir orang yang sangat bijak mengawal perasaan diorang. Bila sedih, senyum saja. Bila banyak masalah, semakin kuat dia ketawa. Bila jiwa kacau, makin banyak lawak yang keluar. Kita pun kadang-kadang tak sedar mereka sebenarnya dalam kesedihan.

Bagi nenek, bila sedih, kita sedih la.
berkongsi kesedihan dengan orang yg benar2 tahu apa itu kepedihan.

Bila bahagia, kita tersenyum & ketawa.
berkongsi kegembiraan dengan sesiapa saja. sebarkan rasa gembira itu.

begitu ke?

i will stop thinking about  'problems' when i stop breathing

LOL

>> to make it less serious post, i'm purposely put that 'lol'. end
Post a Comment

diari nenek

kawan nenek

There was an error in this gadget