Tuesday, June 15, 2010

lari...lari laju-laju...!!

Rasanye semua org pernah ada masalah. tak kira la samada tak sengaja atau sengaja carik masalah.. dan masalahnye, semua org nak lari dari masalah yg dorang hadapi.. tipu la kalau aku kata aku tak pernah rase macam nak larikan diri atau nyuruk kat mana2 kalau aku ade masalah. kalau boleh, aku nak 'tiba2 je' aku boleh bertukar jd org lain. biar org lain yg selesaikan masalah aku tu. bila masalah dah settled, baru la aku jd diri aku balik. tapi masalahnye semua ni mustahil.. kalau kartun boleh la..
Masalah pd aku satu beban. aku rase tension, nak marah je. kucing lalu pun aku rase nak cubit kucing tu.. 

Sampai la pagi tadi, seorang sahabat aku kata "masalah itu cabaran. di hujung cabaran tu ade kejayaan. kalau kita nak berjaya, kita kena kuat, tabah dan sabar. jangan cepat putus asa. manalah tahu, Tuhan nak bagi kita kejayaan dlm masa 2 minit akan datang, tp kita dah menyerah kalah seminit awal. tak ke sia2 je kesabaran kita selama ni..?"
Post a Comment

diari nenek

kawan nenek

There was an error in this gadget