Thursday, June 17, 2010

sudah berhenti berharap..

Selalunya bila org lain ckp pada aku 'orang tamak selalu rugi' aku mesti pertikaikan. kenapa pulak yg tamak rugi? bila org tamak terlalu tamak hingga bolot dan rebut semua peluang yg ade depan mata, tak mungkin die akan rugi. malah org tamak tu pasti ade kelebihan dan banyak pilihan. aku selalu fikir macam tu. sampai la sekarang ni baru aku sedar yg aku la 'orang tamak' tu. hari ni, 17 Jun 2010; aku setuju sgt2 org yg tamak akan rugi sbb org tamak ni terlalu gelojoh dan susah nak buat keputusan yg betul. ape yg die tahu cuma 'rebut semua peluang yg ade depan mata..!!!'

Tapi selalu jgk org kata, 'peluang hanya sekali'. so, salah ke kalau aku rebut peluang yg ade depan mata aku..?tamak ke aku? TAK..!! aku cuma nak cuba... (mungkin..). tapi nampaknye percubaan aku selama ni sia2.. terlalu mengharap dan akhirnya aku sendiri yg kecewa. sgt2 kecewa akibat keputusan, ketamakan dan percubaan aku tu....................


No comments:

diari nenek

kawan nenek