Tuesday, June 1, 2010

AURORA

Dalam banyak2 lagu, aku plg minat lagu Aurora dr kumpulan Estranged ni.. "Suka sgt.."hehee... tp sampai skg aku tak pasti cerita di sblk lagu ni.. Adakah mengisahkan tentang pencarian seorang kekasih atau mengenai fenomena aurora.. tengok video klip pon aku tak berapa nak faham.. pape pon aku layan jugak lagu ni sbb aku "suka sgt!"...



*Aurora ialah fenomena cahaya terang yang dapat dilihat di langit malam, biasanya di kawasan kutub. Kerana inilah seserengah saintis memanggilnya "aurora kutub" (atau "aurora polaris")sumber

LIRIK : AURORA


aurora oh aurora
pentingkah kamu itu
kenapa aku terpegun?
aurora oh aurora
selalu disanjungi
pernah ditanya mengapa?
ku tatap, berseri, berwarna hijau
yang menawan sanubari

walaupun jauh
kamu dekat di hati
pandanganku menanti mu
aurora
kamu memberi
kembali mencari

aurora oh aurora
dari manakah kamu
kekal kamu sungguh jauh
aurora oh aurora
tidak ada bunyi mu
sanggup aku tetap menunggu
terdiam kerana berwarna ungu
ku putuskan biar bisu

walaupun jauh
kamu dekat di hati
pandanganku menanti mu
aurora
kamu memberi
kembali mencari

malam ini
aku sendiri
menumpu langit sambil berkata
gembira kamu disana
ku lihat, tersenyum, berwarna merah
ku tau kau selamat

No comments:

diari nenek

kawan nenek