Saturday, June 12, 2010

Rejab kembali...

Semalam (Jumaat) aku ikut mak aku g kenduri tahlil kat rumah kwn mak aku yg jg merangkap org kg aku (ayat tak betul.. =P). lepas baca surah Yassin beramai2, ketua tahlil ari tu (seorng ustazah skolah agama, tp aku x ingat plak name beliau...huhuu.. hampeh aku ni..) bercerita la serba sedikit tentang 3 bln Islam yg sgt istimewa di antara 12 bln dlm setahun (Rejab, Sya'ban & Ramadhan). Beliau 'higtlight'kan bulan yg bakal menjelma tak brape lame lg iaitu bulan Rejab. hari isnin ni (14Jun) adalah bersamaan dgn 1 Rajab.

    Banyak keistimewaan bulan Rejab ni.. Ustazah tu pesan, dlm bulan Rejab, perbanyakkan la beristighfar tak kira waktu. disbbkan bulan Rejab ini adalah bulan Allah (Sya'ban bulan Rasulullah & Ramadhan adlah bulan umat Islam) bnyak ganjaran yg diberikan kalo kita m'buat kebaikan dlm bulan ni... perbanyakkan juga berpuasa kerana setiap hari yg kita berpuasa itu tlh dijanjikan keistimewaan buat kita di akhirat kelak. tp jgn la plak kita puasa d sbbkan nakkan ganjaran. lakukan dgn ikhlas, itu yg penting.. (hehee...mcm ustazah plak..)
ok, sblm aku merepek2 sampai tersalah info lbh baik aku stop kat sini.. nak join kakak & adik2ku shopping jap.. "shopping shopping gak, solat jgn lupe" pesan mak aku td.. Baik mak.. kuikuii.. 
Post a Comment

diari nenek

kawan nenek

There was an error in this gadget